Friday, December 10, 2010

cikgu shida...cikgu yg ROCK"....aku xsokong dia.maaf...

salam....rock 2 rock jugak..tapi kalau dah libatkan profession guru...n agama...cmne 2?.....
pertama kalinya saya nk mintak maafla sbab saya sbagai "bekas pelajar" saya tahu adab terhadap guru dan pelajar dan adab pelajar terhadap gurunya. Adakah mereka tidak menerapkannya dalam kehidupan seharian mereka. tepuk dada, bukan tnya selera, tapi tnyalah iman kita kepada tuhan..nk jadi guru kenalah ada adab...masalah nkk sokong ke x..2 terpulang kepada kehendak masing2...zaman sekarang ni..mcm2 dah berlaku...yg kebenarannya pon ada yg tolak sebulat-bulatnya....sebulat suara..kalau bukan sebulat suara pun...sebesar suara.ataupon .segarau suara....

k, bercakap sal berhibur ni kalau nk berhibur pun amalkan secara sederhana.."sederhana".....sederhana lebih baik dari terlebih dan terkurang...tp fikirkanlah yg terbaik utk mggunakannya..jgn salah faham...orang zaman sekarang mang suka salah faham..suka putar belit..macam2 lagi la....fahamilah btul2... ada yang suka sokong sal excited sangat...sebab apa?..sebab diorg tension dngan kehidupan diorg...bila ada hiburan camni..diowg.."Ouhh.hilang tension aku, tq si penghilang bosanku/tensionku".....berbalik kpada si cikgu ni...suatu hari nanti pelajar akan hilang hormat..tggu la...nkk tau effect sgt.......and.kesian kat cikgu yg lain.

bahkan apa yg dilakukan oleh cikgu shida ni mnjadi ikutan seluruh pelajar..almaklumlah..pelajar kita ni memang sukakan hiburan......bukan yg biasa..tp melampau2...(melampau 2 byk jenis, fikirla cket)

aku ada jugak tertengok video clip cikgu shida ni...yg kejap pkai songkok...pastu pkai tudung lak...xda adab langsung....mgkin bagi sesetengah respon yg akan mnjawab "pkai tudung ker x, yg penting di dalam" yakni "hati"...heh..bg aku.,.aku xstuju....nmpak sgt dia termakan dgn arus masa dan hiburan...and islam sekadar nama...dan hiasan luaran yg kejap ada dan xda...disebabkan nila setitik..habis rosak susu sebelanga...

"guru, engkau pemberi ilmu...engkau kuhormati...tetapi bila engkau overacting...im sorry...level guru sama cam kami"....
cuba byangkan..kita adalah salah sorang pejuang dijalan tuhan, sedangkan yg menolak adalah orang rmai yg berada disekeliling kita..termasuk kawan kita, jiran kita, keluarga kita....cuba la pikir....nanti bila jadi huru hara satu negara ataupun dunia sekalipun...baru ambil kisah...nk bertaubat laa..nk buat amal laa...nyesal la....mcm2 lagi la.....


perkara diatas adalah pndangan aku je...nk trima..itu terserah.."hanya tuhan je yg tahu"...

udahlah cket2.....ku harap dgn entry yg xbrapa nk complete ni dah cukup utk sape yg bace la...(sbnrnya nk sentuh byk perkara lagi)
pesanan kepada smua dan kpda diri sya sendri .....yg pntg skrg..kita hndaklah berusaha...belajar ilmu agama sedalam2nya...insya"Allah...selamat dunia akhirat....ingat yg ni..

"agama islam bukan diterima selepas kamu berfikir secara logik akal"....maksud aku...agama islam ni amat mndalam ilmunya.....pnggunaanya diterapkan diseluruh alam semesta....apa yg agama islam suruh buat, sunnah nabi ker...smuanya berfaedah dan byk kebaikannya....kita percaya kepada wujudnya tuhan dan alam ghaib....


sekian kawan2ku...saudaraku...salam..
Reactions:

0 Comment:

Post a Comment