Showing posts with label application. Show all posts
Showing posts with label application. Show all posts

Friday, June 1, 2012

Pastikan Komputer Selamat Dari Virus!


Selalunya orang tidak perasan atau tidak tahu bahawa ada virus didalam komputer mereka. kebanyakannya orang sedia maklum, tetapi mereka tidak tahu menahu dari mana datangnya virus2 ini..ngehaha. Kita tidak dapat mengelakkan diri daripada beronline internet 24jam..jadi tibalah masa..."prevention is better than cures" betul atau tidak..haha...elak lagi bagus daripada nk format balik komputer tuu.

Kebanyakan virus yang terlekat pada komputer tuu sebab sistem komputer tuu xup-to-date, bermakna dia ambil kesempatan terhadap Antivirus software yg tidak diupdate, browser lama, browser plugins, atau application lama yg kamu bukak tu, dia ambil kesempatan terhadap process komputer, atau curi data cmputer. Cara nk selesaikannya masalah yg popular tu cuma updatelah antivirus tu, windows update..browser tu pastikan update.

Tengok sama apa yg kita download amatlah penting. Tp expert pon xtahu sgt file yg korang download tu ok ker x..tp nk elak dia mudah jugak, cuma pastikan sumber dia adalah yg boleh dipercayai. kalau korang xbrapa nk sure virus ker x..tengoklah user comments, feedback tentang apa yg nk didownload tu. satu lagi, kamu jgn la gatal nk download apa yg terpopups kat browser kamu tu..pangkah jer..jgn gatal tgn nk click n download, risiko virus amatlah tinggi.

Juga, adalah penting bagi kita memilih antivirus yg sesuai, walaupon kebyakan antivirus menawarkan penjagaan daripada virus attack, ia juga perlu berjalan operasinya didalam komputer secara tidak henti, ia myebabkan komputer kamu slowdown. Tp xpa, kamu menerima protection daripadanya. Contoh yg terbaik antivirus adalah Avast, dimana unlimited free use and update.

Semudahnya, praktikkan penggunaan internet yg boleh memastikan kita jauh dari infection dan memastikan data dan computer kamu selamat. Jika kamu tidak tahu bagaimana hendak remove virus..tnya saja encik kedai....tapi bagi aku la..lebih senang kita blajar sendiri...tuu..encik google ada. :D.. selamat beramal

Sunday, January 2, 2011

Prevent is better than cures.."Malwarebytes 1.50 worked"

haha..this software is precious for those who don't have antivirus installed. selama aku guna malwarebytes ni, dia xpnah mghampakan aku!...aku pon ade pngalaman sal guna software dalam external yang pnuh dengan virus. and aku cucuk kat desktop computer yang aku nk format...haha..pas xley restart la, xley nk openfile la..n mcm2 lg..n then aku download la malwarebytes ni..bila aku scanning..pergh,,dpat smua virus yg bahaya2 kowt...cam trojan generic n so on..n this application not menghampakan smua..haha.eh mlalut lak..k tgk kelebihan dia lak..

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50 Final Multilanguage | 8.74 MB

Malwarebytes' Anti-Malware is an anti-malware application that can thoroughly remove even the most advanced malware. It includes a number of features, including a built in protection monitor that blocks malicious processes before they even start.Malwarebytes' Anti-Malware monitors every process and stops malicious processes before they even start. The Realtime Protection Module uses our advanced heuristic scanning technology which monitors your system to keep it safe and secure. In addition, we have implemented a threats center which will allow you to keep up to date with the latest malware threats. Malwarebytes' Anti-Malware is considered to be the next step in the detection and removal of malware. We compiled a number of new technologies that are designed to quickly detect, destroy, and prevent malware. Malwarebytes' Anti-Malware can detect and remove malware that even the most well-known Anti-Virus and Anti-Malware applications on the market today cannot.

Key Features:
* Support for Windows 2000, XP, Vista, and 7 (32-bit and 64-bit).
* Light speed quick scanning.
* Ability to perform full scans for all drives.
* Malwarebytes' Anti-Malware Protection Module. (requires registration)
* Database updates released daily.
* Quarantine to hold threats and restore them at your convenience.
* Ignore list for both the scanner and Protection Module.
* Settings to enhance your Malwarebytes' Anti-Malware performance.
* A small list of extra utilities to help remove malware manually.
* Multi-lingual support.
* Works together with other anti-malware utilities.
* Command line support for quick scanning.
* Context menu integration to scan files on demand.

Languages Available: English, Albanian, Arabic, Bosnian, Bulgarian, Catalan, Chinese Simplified, Chinese Traditional, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Estonian, Finnish, French, German, Greek, Hebrew, Hungarian, Italian, Koraen, Latvian, Macedonian, Norwegian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Serbian, Slovak, Slovenian, Spanish, Swedish, Turkish, Ukrainian.

Jom..lets download Malwarebytes 1.50 ~~HERE~~

Kaspersky 2011 Crack for 3700 Days worked

 p/s: cuba..jgn xcuba..hahaha..working lol

Kaspersky 2011 Crack v1.53 | 5 MBKaspersky 2011 NewCrack activate your Kaspersky ten years ahead! Installed, use this crack key, no lock, even after you update Kaspersky! Works with all languages and versions of Windows 32bit and 64bit with Kaspersky Antivirus & Internet Security 2011.

User installation:
1. Remove any installed Keys
2. Disable Self-Defense in the settings of Kaspersky
3. Exit Kaspersky
4. Install Kaspersky 2011 Crack
5. Include self-defense of Kaspersky!

Click Here to Download

nah..this is the functionality after i had cracked it..haha see below picture 3701 days!

Click Here to Download